HEJSVEJS!

Försökte sova fram till 10 idag (för jag ska jobba inatt). Men vaknade i omgångar från 7.30 cirka. Får nappa några timmar efter middagen.
 
Idag så skulle vi egentligen åka till Bergsåker och träna pålla, men pappa åkte på jobb och därmed satt käppen i hjulet. Inte nå ont som för nå gott med sig? - För då kan jag ta en ridtur i SOLEN! That's life, på riktigt!
 
Det blir en helt vanlig dag med så lite nytt som möjligt. Promenad i skogen och laga mat. Ett recept på blomkålsgratäng jag aldrig gjort:
 

 
1 blomkålshuvud
1/2 gul lök
2 pkt bacon
5 dl creme fraiche
1 msk tomatpure
1 tsk Sambal oelek
Salt & Peppar

- Ca 1 dl riven ost till gratinering

Ställ ugnen på 225 – 250 grader. Skär lagom stora buketter från kålhuvudet. Koka blomkålsbuketterna i saltat vatten till de är lagom mjuka (lite tuggmotstånd).

Finhacka/ riv löken och klipp baconet. Fräs bacon och lök i en stekpanna. Vänd ner tomatpure och creme fraiche i baconröran och låt det sjuda upp och små puttra någon minut. Medan du smaka av med salt, peppar och lite sambal oelek.

Lägg blomkålen i ugnssäker form så det täcker botten. Häll sedan över baconröran. Gratinera med riven ost ovanpå tills gratängen fått fin färg, ca 15 minuter.

 

Eftersom jag försöker detoxa så ska jag ju inte äta rött kött de här dagarna. Utan mycket bättre med grönsaker etc. Ska kolla vad vi har i frysen. Men byter nog ut bacon till broccoli eller ärtor och mer lök som är renande. :)

Lägger in ett inlägg om detox sedan. Det är INTE bantning, det ÄR avgiftning! Haha, men dock kör jag min egna metod som inte är lika strikt, men försöker! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0