massinlägg!

Imorse målade vi rummet en gång till, gjorde stallet och sedan har både jag & Micke jobbat över dagen.

Nu städar Micke ute; kör storskrot och eldar brännbart.
Och jag sorterar lite inne:
- Papper & tidningar (slängas/ha kvar -> Micke eller Frida-hög).
- Och snart ska jag våga kliva på mina kläder och göra en: "men justja den här ja"-sortering. Sist jag gjorde en rensning var ett halvår sedan, behövs nog göras lite mer ofta....... (Som bas-toppar/linnen, fula och utslitna som hänger, tar plats, samlar damm osv.) Nu använder man ju bara jobb/stall/mys-kläder till vardags så man glömmer bort de "vanliga" kläderna tråkigt nog!

(Haha, att rensa är inte jobbigt fysiskt för mig utan psykiskt. Därför drar jag mig för det... Jag tror att jag behöver allt, "kan va bra att ha" och att inget får varslas liksom... Hahha, samlare hetere?!)

Middag ska vi inte fundera på idag. Utan det blir PIZZA!

Justja. Har inte skrivit i bloggen att Tyra gjorde illa sig i somras. Men det vet ni säkert. I alla fall, sitter jag här och nu med kvitton och är en stolt försäkringstagare då vi sparade 25 000 kronor CIRKUS. Det var ögat hon skadade på jourtid (fredag-em/kväll). OCH nu är det så fint så! Har ni djur ni inte vill vara utan eller bli black på? Försäkra!


Kommentarer
Postat av: Nikita

åh själv så älskar jag att rensa, är nästan snäppet FÖR duiktig på att använda svarta sopsäckar, kan ibland bli jobbigt i efterhand =)

2011-10-21 @ 06:30:18
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0