JIM BEAM!

Red min pålle nyss. För drygt tre månader sedan gick han som galopphäst, från att tävla i snabbhet och vara allmänt yr & stressad till att bli så fin ridhäst. Ja, visst kan han ha sina hyss för sig annars vore det bore! Är så tacksam över all hjälp jag fått med honom! :)

Är sugen på att tävla i Ånge om 2-3 veckor och ta det som träning. Miljöträning osv. Från att jag köpte honom i somras har jag hoppat han två gånger (inte mycket). Vill ju verkligen att dressyren ska vara OK innan man lägger in hoppningen. Eftersom markträning är a och o. Men som sagt, en miljöträning och hoppa några små skutt... För att ha en början på något nytt liksom. :)



Nu har jag kommit in från stallet. Fryser lite, äter lite tortillas och myser med Tyris! Tagit fram räkor ur frysen som vi ska knåpa i oss senare ikväll, Micke & jag. Lite majonäs, citronas, sallad, avokado, bröd o.s.v. Blir gott till en film det! :)



INFO ENGELSKT FULLBLOD (min häst)

Det engelska fullblodet är en hästras som härstammar från England under 1600- och 1700-talet och som helt framavlats av människan. Målet har hela tiden varit att få fram en så snabb häst som möjligt och idag räknas det engelska fullblodet som världens snabbaste hästras.

Fullblodshästen är inte bara världens bästa och snabbaste kapplöpningshäst utan många av världens bästa ridhästar är också fullblod eller på något sätt influerad av dessa. Idag är det vanligt med engelska fullblod som framgångsrikt tävlar i svåra klasser i såväl dressyr, banhoppning och fälttävlan.

Rasen är även känt för att ha ett relativt svårhanterat och livligt temperament och är ingen häst för nybörjare eller barn. Med bakgrund i det arabiska fullblodet och som galopphäst är hästen enormt uthållig. Den har exteriörmässigt en välproportionerlig kropp. Litet huvud, muskulös och färger som fux, skimmel, brun, svar förekommer (skäck & tigererad är otillåtet). 

Beams pappa:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0