semlornas dag

Hur gott kan det bli? Vetebröd, grädde och mandelmassa... I ett!
Mums! Som sagt, i år har jag bakat egna och dem blev så god så jag tordes
till och med bjuda på några kvällen till ära.
Föredrar dem med varm mjölk i tallrik. Smakar självklart utmärkt utan mjölk
också! :)
.
Idag har jag ridit. Första gången på 100 år jag red en "riktig" ridhäst. Fasters
lippizanare!
Och som ryttare är det verkligen natt och dag mellan rid och travhäst vad det
gäller ridning. Ja, av naturliga själ givetvis. Travare är ju avlad för snabb trav
och ridhästar för sina sysslor därav olika kroppsbyggnader med mera, osv.
I ALLA FALL. Det gav mig träningsverk. Som sjutton! Kände det redan på häst-
ryggen. Har ju aldrig upplevt ridning som ansträngande träning för kroppen. Då
jag ridit varje dag, ibland flera gånger om dagen från 10 års ålder till gymnasie-
tiden. Ja, jag måste helt enkelt varit vältränad då, iaf rumpsen! ;)
.
Hoppas jag kommer ut nå mer inom kort. Roligare att ha kompis med sig. Så
får passa på då Matildag kommer upp igen!
.
Jag och pållen på uppvärmningen idag:
Haha ne men lippizaner är fina, som studsbollar! :)
.
Nu inväntar jag Alex som ska bli fin till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0