Yeah, what I am saying is

Livet leker på ett annorlunda sätt.
Vi är i USA. Vi jobbar, vi jobbar mycket, faktiskt 7 dagar i veckan.
Utan Micke, utan allt det vanliga hemmavid.
Men det går bra. :)

Vi börjar 5.00 - 14, 15.00 mån-lör.
Söndag 7.00 - 11.00.
Det är ganska hårt, men fram för allt kul. Och jag hade ångrat mig tills jag dog om jag inte åkt.
Fy bubblan, vad det är underbart!

Vi har varit vid Atlanten och badat. Vattnet var precis hur varmt som helst, dock svalkande. Vit strand som räckte längre än vad ögat nådde, åt båda håll.
Vi har "fått" en egen bil. Så vi har även hunnit med att kollat städer runt omkring oss.
Och vi sover ganska mycket.
Värmen har vi börjat vänja oss vid. Första dagarna var olidlig. Med en ofungerande AC och ett värmerekord i New Jersey var det inte allt för mysigt att sova om kvällarna. Hahah.
Och vår bostad ligger inte längre bort än max 1 minut med bil till stallet. (Y)

Åter till jobb så har jag fått åkt till Meadowlands två gånger med mina passhästar. Emma följde med en gång.
Meadowlands är USA:s största travbana och ligger i New York typ. Man ser själva staden i bakgrunden då man är på Meadowlands.
Det är cirka 1 timmes bilfärd.

Och vi har tågstation i närheten av våran 2:a som går raka spåret in på Manhattan (New York). Så vi ska väl våga oss på det någon dag då vi har lust och tid.

Och ett par underbara nyheter. Mamma, pappa och Kristina kommer 4 aug och stannar 9 dagar.
Och min Micke kommer 4 aug och stannar till 10 sep! :D Åh. :D
Och en från Sverige: Purple Sky tog andra raka segern i fredags på Bergsåker. :)

Tacka Skype för videosamtal, gratis i hela världen! Skypes linje går varm om eftermiddagarna/kvällarna. :)

Lite uppdatering för er och för mig med. Nu vet vi. :)

Nu är klockan 20.30 här och i Sverige 02.30.
Jag ska gå och kolla på lite TV med Emma. Jag vill ha textat på svenska, men det kan jag glömma.
Är värdelös på engelska. Men det ska jag lära mig antar jag. Vill ju!

Go'natt sovande svenskar!

Ps. Sista kvällen i Sverige blev den bästa, nått otroligt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0