Åter igen

Häst, en travhäst.
En stor rejäl 4, 5-åring som helst gått någon start och så. Snäll att hålla på med, köra och rida.
Saknar det nå fruktansvärt, sysselsättningen.
-
Har stått ute i detta stall hela livet och trula, i Ede!
Nu har det varit uppehåll ett tag. Och tråkigt har det vart! Visst jag har ridit någon gång mellan varven, (senast i förrgår) och varit på trav lite då och då, men det är absolut inte samma sak som det jag är ute efter!
Enda sedan jag jobbade för fullt hos Robert Bergh avtog det, alla helger och lov gick åt till jobb. Arbetstider och arbetsuppgifter så man orkade inte hemmavid. Det var helt enkelt inte kul att komma hem och börja om med en ny häst. Det blev mer som maskingöra. Plus skolarbete.
Men jag har fått utvecklas tack vare jobbet där och det är jag så tacksam över! Upplevelser och händelser som är värda att komma ihåg och så det komma bli! :)

Det är ju det, med häst och ansvar. Jag vill ju göra så mycket. Jag ska till USA i tre månader efter skolan och jobba, efter det ville jag till Norge. Men Norge är nog struket som det ser ut nu. Blir nog Stockholm istället.
Sundsvall lockar inte ett dugg, jag vill uppleva mer än det medan jag kan.
Samtidigt är det skönt om man inte drar på sig en lägenhet i t.ex Sthlm om jag skulle få för mig att åka utomlands.
Det ska iaf bli en enorm frihet att gå ut skolan och få söka jobb och se något annat än Sundsvalls lilla dal!
Sundsvall står kvar även den dagen man vill tillbaka!
.
Ja, ni förstår. Jag vill inte dra på mig ett djur som behöver daglig skötsel och motion när jag själv inte vet vart jag vill eller ska bo de närmaste åren, iaf månaderna.
Egen häst är nog bara för vuxna, bosatta och jag tänker inte bli vuxen bosatt på ett tag.
Omöjligt är inte heller att jag endast åker till USA, kommer tillbaka och bor i Stöde, i alla fall Sundsvall resten av mitt liv. Tanken skrämmer mig för tillfället, HUA!
Men du och jag ändras, så som världen och livet.
.
Igår blev det Monopol-maraton in på sentimmarna. Och jag spöade skiten ur medspelarna. ;D
1. Jag
2. Pappa
3. Malte
4. Micke

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0