"thats no good"

I Kentucky, sydväst om New York är allt på topp.

 

Vi har fått flyttat från vårat "provisor-hem". Äckligt som fan,

bara kackerlackorna som saknades. Tacka John och hans syster så bor vi nu i en lägenhet.

 

Och det är hur fint som helst här. Trivs som fisken...

Vi har öppen spis, för visso är det 30-35 grader ute mest hela tiden och AC:n går för fullt. Dock är spisen fin att titta på obrinnande också.

Jaja. Balkong, tvättmaskin, torktummlare och diskmaskin har vi också.

 

Sen är det inte bara en lägenhet, utan ett lägenhetshotell. Lägenhet med hotellstandard, det betyder att vi får byten av handdukar, städat en gång i veckan osv. :) Soooooooooooooooft.

 

Vi lever lyx. Emma börjar så sent som 7.00 på morgon och jag 7.30.

Hör och häpna, jag har även en ledig dag i veckan! And I can pick what day I want to! Woho!

 

Emma och jag jobbar inte på samma ställe.

Vi jobbar åt samma "företag", men Emma håller till på travbanan i Lexington, Red Mile.

Och jag jobbar på farmen några km ifrån Emma.

 

Farmen är så himla fin och mysig.

100-150 hästar. Unghästar, hästmammor, söta små babyföl, hundar, katter, kaniner och en papegoja! (?!) hahaha

Jag jobbar in the mainbarn (huvudstallet) med cirka 15 häst, 15 miljoner.

1,5 åriga hingstar som ska förbereds inför auktion i Oktober.

Vilka djur. Skiner som speglar och är jättesnäll att hålla på med efter sin ålder.

 

Kan lägga upp några bilder på lite allt möjligt då jag har tillgång. :)

 

Förresten, jag har fått åkt och kört FORD MUSTANG CAB ! Förmodligen första och sista gången..

Tihi. Vi hade den i två dagar:

 

Nu ska vi åka på Red Mile och kolla på trav.

 

Goodnight


Kommentarer
Postat av: ann-louse

vilken lyx

2010-08-28 @ 19:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0