Lång blogg/Många tankar

Haha jaa, även sådana ska få finnas i mina historieböcker - skolfotografier. Säkert kul att se tillbaka på och minnas när man börjar klättra i de högre åldrarna. :)

Jag funderar på att börja rida på ridskola, faktiskt. 
Med tanke på att min fritid, mina helger och typ ALLT togs upp av mitt hästintresse för nått år sedan, känns det helt rätt att gå tillbaka in på det spåret, den mjuka vägen. Jag blev less och hittade andra saker att göra, jag insåg friheten som ungdom, att inte ta ett ansvar på samma sätt.
Jag jobbade väldigt mycket under några år, skulle gissa på 3 år i ett travstall. Jobbet tog upp helger och lov, dagar och nätter. Det kan ha blivit för mycket, både psykiskt och fysiskt. Men det gav mig mycket. Det gav mig arbetserfarenhet, det gav mig erfarenhet vad det gäller hästar och människor. Även en del resande som jag har mycket nytta av nu. 
Dagarna hos Robert Bergh gjorde även så jag gled ifrån det jag gjorde innan det... Varje eftermiddag/kväll efter skolan tillbringade jag alltid någon timme hemma i stallet och med hästarna där. Banden mellan mig och den mer "lugna" miljön som var hemmavid förvandlades och låg bakom mig som en skugga.
Men det är dem åren, hemma-åren som gjorde att jag lyckades så väl. Jag känner mig så stolt över att ha utvecklas så mycket inom det jag verkligen brann för.   
Från en tumme hög och ridhjälmen på huvudet ridandes på hästarna från hagen till stallet då pappa skulle ta in dem, till att jobba i ett travstall som är rankat bland Sveriges 10 största.
Jag är så tacksam för alla dagar jag haft i stallet och ångrar inte en enda! 

Haha, det kanske låter fjolligt i era öron. Lyckas och utvecklas med hästar... ?
Det är en livstil, som för mig, gör livet så mycket värt! Ska kämpa för att komma tillbaka. Kunskapen och intresset finns, det är bara viljan som ska fånga mig. :)

Nog om det. :)

När vi var i Bulgarien försvann 2000 kronor från Mickes konto. Han skulle ta ut pengar och efter automaten räknat upp pengarna visade det sig att det inte fanns sedlar kvar i maskinen. Och eftersom han inte fick ut några pengar skulle banken automatiskt ge tillbaka dem inom några timmar eller dagar, så saldot på kontot blev som innan. Väntade och väntade, flera timmar och dagar. Men idag! Då ramlade pengarna in, vilket känns väldligt skönt! :D Klirr klirr

Åh. Micke är så ååååååååh. Igår kom han och hämtade mig efter skolan, vi åt på Ming Palace och sedan gick vi på bio. :)
Idag fick jag åka med han in till stan (skolan). Sedan hämatde han mig så vi åt lunch tillsammans på Mc Donalds. (a) Hihihi. Han ska hämta mig när jag slutar också. :)

Nu får det vara slut på uteätandet, vi äter ute hela tiden tycker jag... Känner att man snart lyfter från backen, för det är som hål i fickorna där pengarna rasar ur. 
Vi ska äta dillstuvad potatis med isterband till middag idag. Brukar alltid vara svårt att komma på vad vi ska äta. Men nämnde det förut, att jag var sugen på det... Så då kom vi överens om middagen. :) 

Nu måste jag ge mig. Slutar även snart, typ nu. Skönt. :)


Hästen i bakgrunden som var min största inspirationskälla under många år. Men som tyvär blev tvungen att tas bort efter en skada i hagen. :'/

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0